Et batteri kan, bortset fra et kort øjeblik, kun modtage ca. 10% af sin pålydende værdi. Det vil sige at det tager ca. 7-10 timer at fuldlade et tomt batteri (batteriblok), og det oftes kun til 65-70%. Dette kaldes 10%-regelen eller batteriernes lademodstand, – det er dett, der er el-bilernes hovedproblem. Generatorerne i bilen er almindeligvis store nok, men ladning kræver TID.
Biler, der kører for lidt og har for stort strømforbrug, får altså aldrig ladet batteriet/batterierne op. Løsningen er: 230 volt ladning (om natten/weekend o.s.v.)
En moderne, microstyret, pulserende IUU ladeensretter/batterilader type TYSTOR monteres fast i bilen. 230 volt tilsluttes om natten, og bilen starter næste morgen med opladede batterier. Ved lang opladning vil TYSTOR kunne lade batterierne op til 100%. TYSTOR kan være tilsluttet batteriet permanent uden at skade batteri (tværtigmod) eller følsom elektronik i bilen.